Vilpas päivän kuntosuunnistustapahtuma Street-O pikakisa.

14.8.2018 klo 17:00

VILPAS PÄIVÄ

Sunnuntai 2.9.2018 Vilpas päivän kuntosuunnistustapahtuma on Street-O pikakisa Salon torilta. Lähdöt klo 10-10:30.

Tervetuloa osallistumaan kuntosuunnistustapahtumaan Salon torilta.

Vilpas-päivänä seuran lajijaostot järjestävät Salon torilla kaikille avointa urheilullista toimintaa klo 10.00 alkaen. Vilppaan suunnistajat pitävät tuolloin Street-O kuntosuunnistustapahtuman.

Street-O pikakisa on kaupunkisuunnistusta, jossa suunnistajan tavoite on puolen tunnin aikana käydä mahdollisimman monella rastipisteellä. Rastipisteet ovat kartalla ja jokaisesta käydystä rastista saa pisteitä 10-50. Rastit saa juosta tai kävellä vapaasti valitsemassaan järjestyksessä. Jos suunnistaja ylittää kilpailuajan hän saa ylimenevältä ajalta sakkosekuntteja. Kartan lisäksi suunnistaja saa kysymyslomakkeen, jossa on helppoja rastipistettä kuvaavia kysymyksiä. Rasteilla ei ole rastilippuja.

Varustus on normaali sprinttisuunnistusvarustus +kynä ja kello (kello on suositus).

Sunnuntaina 2.9. 50. ensimmäiselle suunnistajalle ilmainen kartta ja kysymyslomake. Lainaemit 1€. Kartat ja tulospalvelu Salon torilla. Lähdöt 10-10:30. Autojen paikoitus sille sallituilla paikoilla.

Suunnistus suuntautuu kaupungin eteläpuolelleelle. Ratamestarina toimii Vilppaan Marjo Härkönen. Tulokset julkaistaan Vilppaan suunnistajien nettisivuilla. Tervetuloa!

VILPAS-PÄIVÄN KAUPUNKISUUNNISTUS -OHJEET

Ilmoittautuessasi saat kysymyslomakkeen. Kartan saat lähdössä.

Seuraa viitoitusta lähtöön.

Lähtö- ja maalileimaus tehdään emitillä. Laina-emit 1 €.

Rastinumero määrittää pistemäärän: 10-13 = 10 pistettä, 20-23 = 20 pistettä, 30-33 = 30 pistettä, 40-43 = 40 pistettä, 50-53 = 50 pistettä.

Tavoitteena on kerätä pisteitä mahdollisimman paljon. Aikaa on 30 min. Ajanylityksestä vähennetään pisteitä; 1 piste / alkava 3 sekuntia.

”Leimaus ” rastipisteellä tapahtuu vastaamalla kysymyslomakkeella olevaan rastipisteen numeroa vastaavaan kysymykseen ko. rastipisteestä näkyvästä yksityiskohdasta, esim. postilaatikoiden lukumäärä? Rasteilla ei ole rastilippuja.

Tasapisteissä nopeampi aika voittaa.

Huomioitavaa:

-       Liikennesääntöjä on noudatettava. Huomioi muut kulkijat!

-       Karttaan merkityillä kielletyillä alueilla (punainen viivoitus) ei saa liikkua

-       Tonttimaille meno on kielletty (olivin vihreät alueet)

-       Kerrostalojen nurmikoiden ylittäminen on kielletty

Lisätietoja: www.salonvilpas.fi